De auto moet in de spuitcabine worden geduwd, de caravan verplaatst, de motorfiets moet in de bestelwagen, de aanhangwagen staat in de weg; in elke werkplaats wordt getrokken en geduwd. Ook deze vorm van lichamelijke belasting kan schadelijk zijn voor het lichaam.

Als de last te zwaar is, kan er een overbelasting ontstaan die een effect heeft op de rug, de armen, de schouders en de knieƫn. Een te hoge belasting kan ontstaan door een zware last, maar ook door het op een ongunstige hoogte duwen en trekken.

Ook de rolweerstand is van belang; als de wielen moeizaam lopen is er meer weerstand en dus een hogere belasting. De ondergrond waarover gerold wordt speelt ook een belangrijke rol bij de belasting: een schone, vlakke vloer geeft minder weerstand dan een vloer met gaten en drempels of een helling.

Daarnaast speelt de afstand waarover gerold wordt en hoe vaak per dag een rol bij de uiteindelijke dagbelasting. Het is daarom moeilijk te zeggen hoe zwaar een kar of wagen mag wegen om verantwoord mee te kunnen werken. Er zijn dus verschillende aandachtspunten die van invloed kunnen zijn op de uiteindelijke belasting.